Sådan skaber du en produktiv virksomhed


time to market

Som virksomhedsejer bør man altid have fokus på, hvordan man kan øge sin egen og sine ansattes produktivitet. Metoderne man kan gøre det på er blandt andet ved at sørge for, at man benytter de rette redskaber, som fremmer intern produktivitet i virksomheden, men også at hver medarbejder ved, hvordan de skal øge deres personlige produktivitet.

Læs mere her om her hvordan du kan øge produktiviteten i din virksomhed og dermed have større chance for succes på markedet.

Hav det rette informationssystem i firmaet

Jo større firmaet er, jo mere vigtigere er netop dette punkt. Det handler om at finde et system, så alle ens ansatte (og en selv) ved præcist, hvad man laver, hvor man laver det, samt hvor man finder informationen til at kunne udføre arbejdet.

Et af de systemer, du kan på benytte dig af, er time to market som du kan læse meget mere om (samt bestille) på www.encode.eu. Med time to market kan du øge produktiviteten i dit firma, fordi dine ansatte netop kun har ét system, de skal bruge til for at de kan løse deres opgaver.

Det er en god ide lige at give hver ansatte et grundkursus i det informationssystem, man ender med at bruge – uanset om det så er time to market eller et helt andet et. På den måde sikrer man sig, at systemet rent faktisk også bliver brugt, og at det bliver brugt ordenligt af sine ansatte.

Evaluer jeres præstation og brug evalueringen

Det er en god ide at holde evalueringer af virksomhedens produktivitet med jævne mellemrum. Du kan eventuelt vælge at indføre månedlige evalueringer, hvor der gennemgås de mere overordnede aspekter af virksomhedens præstation. Og på halv- eller helårlige møder kan i til gengæld gå i flere detaljer om virksomhedens præstation og grundlæggende produktivitet.

Husk endelig også at indføre protokoller for rent faktisk at benytte denne evaluering! Evalueringer kan være et magtfuldt redskab til at rette op på virksomheden og fortsætte med at udvikle sig, hvis man rent faktisk benytter sig af dem. Men desværre glemmer alt for mange firmaer denne sidste afgørende del af evalueringsprocessen… Sørg for at du ikke bliver til et af disse firmaer.

Skriv eventuelt evalueringer ind i dit time to market program, så du altid har dem og kan referere tilbage til dem på et senere tidspunkt.

time to market
time to market

Et effektivt mailsystem

Ens mailsystem er som regel et værende element i hvordan ens virksomhed kommunikerer med omverdenen, som for eksempel kunder, politikere, journalister og lignende. Det er derfor vigtigt, at man gør sig nogle overvejelser i, hvordan man effektiviserer dette også, så man er mere produktiv i sin kommunikation med omverdenen.

Det kan være noget så simpelt som at sørge for at man internet kører på det samme mailsystem i virksomheden. Men det kan også være, at man skal gøre mere ud af at tydeliggøre for sine kunder (og andre der vil i kontakt med virksomheden), hvilken mail man skal henvise dig til for hvilke former for spørgsmål.

Kalender

april 2024
M Ti O To F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930